Promocja strony - Sklepy internetowe 10% taniej
Promocja do 10 % taniej – Strony Internetowe
11 lutego 2017
Google - Strony Internetowe
Promocyjne Ceny na Strony Internetowe
26 września 2017

Treść, treść – Google to lubi.

Google lubi treść

Google lubi treść

Najważniejszymi czynnikami wpływającymi na pozycje strony www w wynikach wyszukiwarki Google są linki kierujące do tej strony internetowej oraz treść, która się w niej znajduje.

Przez treść należy tu rozumieć nie tylko samą zawartość tekstową widoczną na stronie głównej, na podstronach oraz w załączonych dokumentach do pobrania, ale także inne ważne czynniki wpływające na pozycje w wyszukiwarce internetowej, jak np. metatagi title czy opisy obrazków i ich etykiety.

Ważne jest żeby teksty, które zawarte są na stronach internetowych były:

  • oryginalne (kopiowanie treści z innych witryn są niedopuszczalne),
  • zawierały odpowiednie słowa kluczowe oraz ich synonimy (odpowiednio dobrane do branży/tematu witryny i częstotliwość wyszukiwania w wyszukiwarce),
  • najważniejsze słowa kluczowe cześciej pojawiały się  w treści od innych wyrażeń, uwzględniając aby nie było ich bardzo wiele – około kilku % całości treści danej strony,
  • zawierały słowa kluczowe w odpowiedniej kolejności,
  • posiadały prawidłową struktura nagłówków, szczególnie H1 oraz H2, odzwierciedlająca wagę słów kluczowych,
  • treść powinna być obszerna, przedstawiająca opisywany temat – witryna zawierająca śladową zawartość tekstową na swojej stronie głównej, która dodatkowo zawiera tylko kilka podstron z mało rozbudowaną treścią, może spowodować problemy w pozycjonowaniu takiej strony.

Do innych czynników wpływających na zawartość witryny można zaliczyć:

  • metatagi Title oraz Description strony głównej oraz podstron – to skuteczna metoda zawarcia najważniejszych fraz na samym początku Title,
  • frazy zawarte w URL podstron, w tym szczególnie podstron wyższego rzędu, np. kategorii produktów czy usług.
  • opisy (parametr ALT) oraz wyświetlające się użytkownikowi po najechaniu wskaźnikiem myszy tytuły wykorzystanych na stronie plików graficznych i multimediów; znaczenie mają również frazy zawarte w nazwach wykorzystywanych w witrynie plików graficznych i multimedialnych,
  • bardzo ważne są frazy zawarte w linkach wewnętrznych (w tym zwłaszcza w menu witryny), jak i w odnośnikach zewnętrznych, kierujących do innych witryn, najlepiej tematycznie powiązanych,
  • istotne są również frazy zawarte we właściwościach dokumentów np. PDF lub DOC – a więc tytuł oraz temat dokumentu przedstawiony we właściwościach pliku także powinien zawierać frazy kluczowe.

Wszystkie powyższe czynniki powinny być ze sobą maksymalnie spójne – nieco rozwijając ten wątek, najbardziej korzystny jest stan, kiedy w Title strony głównej pojawia się wyrażenie kluczowe najczęściej pojawiające się w całej witrynie, a w Title podstrony pojawia się fraza najczęściej występująca na tej podstronie. Dodatkowo najważniejsze słowo kluczowe zawarte w Title podstrony powinno pojawić się w jej URL.

Do innych powiązanych z treścią czynników pozytywnie wpływających na pozycje witryny w wynikach wyszukiwania należą częstotliwość zmian w treści oraz skala tych zmian. Im więcej zmian w treści (szczególnie jeśli wiąże się to z dodaniem nowych tekstów, oczywiście zoptymalizowanych ze względu na zawartość słów kluczowych), a także do tych zmian dochodzi częściej, tym łaskawszym okiem spogląda Google na taką witrynę, widząc w niej źródło wartościowej i aktualnej informacji dla użytkowników.

Czego należy się obawiać i unikać na stronie:

  • treści skopiowanej z innych witryn, nawet po pewnych stylistycznych przeróbkach,
  • zduplikowanej treści bez prawidłowego wskazania w kodzie źródła oryginalnej treści w obrębie tej samej witryny,
  • przesycenia słowami kluczowymi (zarówno w tekście na stronie, jak i w jej Title oraz Description, w opisach i tytułach obrazków, w załączonych dokumentach i ich właściwościach, etc.),
  • pustych podstron, gdzie niemal lub wcale nie ma jakiejkolwiek treści, które jednak posiadają metatagi Title i Description wskazujące na obecność zawartości, której w istocie nie ma,
  • nie warto również wpisywać Keywords – Google już dawno nie bierze ich pod uwagę.